Zdrowe jedzenie – coś, co na zawsze odmienia nasze życie na lepsze. Jeśli zdecydowałeś się na podjęcie tego kroku – czyli zmiany swojej diety na zdrowszą – gratulujemy! Jesteś na najlepszej drodze do długiego, zdrowego życia, a różnego rodzaju choroby są Ci coraz mniej straszne. Z pewnością zaczął poprawiać się wygląd Twojej sylwetki.

Co w przypadku, kiedy czeka Cię dłuższa, na przykład kilkudniowa podróż? Czy musisz porzucić na chwilę swoje nawyki? Absolutnie nie!

Czy zdrowe jedzenie w podróży jest możliwe?

Smaczna zupa w misce.W podróży z pewnością Twoja głowa jest zajęta wieloma innymi sprawami – zwiedzaniem nowych miejsc, rozrywką, być może szukaniem noclegu, lokalne restauracje także kuszą. Jednak Ty nadal chcesz utrzymać swój zdrowy tryb życia, i dietę (na przykład zupową) taką, jaką stosujesz na co dzień.

Czy przejście na dietę zupową w podróży jest możliwe?

Jak najbardziej! Wystarczy tylko trochę kreatywności, samodyscypliny i… wcześniej przygotowanych posiłków, które możesz zabrać ze sobą. W samochodzie czy pociągu, w kilkugodzinnej podróży możesz jeść to, co zabierzesz ze sobą w domu – przygotuj proste posiłki, spakuj je odpowiednio i ciesz się zdrowym jedzeniem nawet poza domem, gdzie nie możesz chwilowo przyrządzić swoich ulubionych dań .

Wiele restauracji czy hoteli oferuje specjalne, zdrowe menu – możesz z niego korzystać, kiedy jesteś z dala od swoich domowych zdrowych produktów. Możesz także kupić na miejscu to, co zawsze kupujesz u siebie i przyrządzić na szybko zdrowy posiłek. 

Jak nadal jeść zdrowo, będąc w podróży?

Zupa podana do stołu.W podróży może brakować Ci czasu na przygotowanie tego, co zawsze jesz w domu. Nic w tym dziwnego – z pewnością jesteś zabiegany, masz na głowie dużo spraw. Na wakacjach także nie jest łatwo trzymać się diety zupowej – wszędzie widzimy restauracje oferujące lokalne przysmaki, słodkości i inne dania, które z pewnością do zdrowych nie należą. Jeśli jednak nadal chcesz trzymać się zdrowego odżywiania w podróży, co jest bardzo dobrą decyzją, powinieneś znać kilka podstawowych zasad.

Postaw na posiłki mało wymagające – takie, których praktycznie nie trzeba samemu przygotowywać, a da się je kupić w sklepie. To na przykład ciemne pieczywo, orzechy, warzywa i owoce. Zagwarantują Ci poczucie sytości, które w podróży jest z pewnością bardzo ważne. Dadzą Ci niezbędną dawkę energii, aby Twój wyjazd mógł należeć do udanych. Pamiętaj, aby przed podróżą jeść posiłki lekkostrawne – na przykład kanapka z ciemnym pieczywem, wędliną i sałatą, serem białym, lub jajecznica na maśle bez dodatków.

Dla chcącego nic trudnego, prawda?

Autor

  • Przewodnik, miłośnik gór. Jego pasją jest oprowadzanie turystów po ciekawych, a jednocześnie mało znanych miejscach. W wolnym czasie zajmuje się finansami i tworzeniem stron internetowych.