Wiele osób dorosłych w Polsce spędza obecnie ponad 7 godzin dziennie siedząc, a z wiekiem czas ten wzrasta do 10 godzin lub więcej. To nie jest zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę nasze codzienne rutynowe czynności, takie jak siedzenie przy biurku i siedzenie w samochodzie. Główny problem polega na tym, że nasze ciała nie są zaprojektowane tak, aby siedzieć w statycznej pozycji przez cały dzień.

Zagrożenia w pracy „przy biurku”

Długie okresy siedzenia mają poważny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Może to obejmować obciążenie naszego karku, przepuklinę dyskową, zwyrodnienie mięśni i osłabienie kości, to tylko niektóre z problemów związanych z kwestią siedzenia zbyt długo. Wdrażając biurko stojące do swojego stanowiska pracy, pomoże to zwalczyć te objawy, jak również da organizmowi szansę doświadczyć wszystkich korzyści zdrowotnych, które idą  z nim w parze. Możliwość przełączania się między pozycją stojącą i siedzącą może pomóc w zmniejszeniu obciążenia fizycznego, które musi znosić organizm. Pozwala to na utrzymanie aktywności w pracy i zwiększa wydajność w ciągu dnia. Biurka typu sit-stand są zalecane przez lekarzy, ponieważ zostały zaprojektowane w taki sposób, aby praca była wygodna niezależnie od tego, czy jesteś w pozycji stojącej czy siedzącej. Daje to możliwość zmiany postawy i przeciwdziała zagrożeniom dla zdrowia związanym ze zbyt długim siedzeniem.

Biurko elektryczne gwarancją zdrowia, dodatkowo pomagają ćwiczenia

Zaleca się, aby podczas pracy przy biurku spędzać co najmniej dwie godziny na nogach, przy czym głównym celem jest osiągnięcie idealnych czterech godzin. Pracę siedzącą należy regularnie przerywać pracą stojącą. Oprócz unikania zbyt dużej ilości pracy siedzącej, należy również unikać pozostawania w statycznej postawie stojącej. Dlatego też zaleca się regularne przenoszenie ciężaru ciała między nogami, aby zmniejszyć zmęczenie nóg. Oprócz przesuwania ciężaru ciała, należy również często zmieniać postawę ciała w ciągu dnia pracy. Nie wykazano, aby praca w pozycji stojącej powodowała jakiekolwiek uszkodzenia dolnej części pleców lub szyi, a wręcz przeciwnie, pozycja stojąca pomaga odciążyć mięśnie.

Autor

  • Przewodnik, miłośnik gór. Jego pasją jest oprowadzanie turystów po ciekawych, a jednocześnie mało znanych miejscach. W wolnym czasie zajmuje się finansami i tworzeniem stron internetowych.

2 myśli na “Korzyści płynące z zastosowania biurek stojących na siedząco dla postawy i zdrowia w pracy”

  1. Dobre stanowisko pracy to podstawa. Chyba każdy chce cieszyć się zdrowiem na lata. A w przypadku, gdy stanowisko jest ergonomiczne, to sama praca staje się przyjemnością.

  2. Według mnie bez regulowanego biurka można nabawić się bólu ramion pleców. Stąd dobrym pomysłem jest zaopatrzyć się w biurko elektryczne. Nie warto oszczędzać na zdrowiu.

Możliwość komentowania została wyłączona.